Fridas fantastiska liv

2010-09-30
14:03:41

Intervjun gick bra!



Hon kom och hämtade mig i butiken. Vi hälsade och gick upp till ett konferensrum som hon lånat. 

Samtalet flöt på och hon ställde rätt vanliga frågor. INGA utav dom frågorna jag mardrömt om dök upp. Tre frågor som hon ställde var: Hur är du som person? Hur tycker du en bra försäljare ska vara? Nämn ett tillfälle då du upplevt bra service.

Jag svarade: Jag pratar rätt mycket och är social. Jag har lärt mig att lyssna med tiden. Och bla bla bla.. En bra försäljare lyssnar på kunden och ger ett bra bemötande när man kommer in i butiken. Det är viktigt tycker jag. Ett tillfälle som jag upplevde bra service var på te och kaffe kompaniet. Jag pratade luddigt om vilken smak jag ville ha och hon hittade exakt det téet jag hade tänkt mig. Det var bra service tyckte jag!

Hon sa flera gånger att hon upplevde mig som jag sa att jag var och som ag skrev på cv:t. JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT JAG FÅR JOBBET!
Hon ska höra av sig oavsett svar efter helgen!

MEN NU dricker jag kaffe med Cornelia och Tessa.


Kommentar:
#1: Moa

Älskar att du gav reklam för te och kaffe samtidigt som du blev intervjuad. ;) Btw, var det jag som hittade rätt te åt dig? Håller alla tummar och tår för att du får jobbet! :D

2010-09-30 @ 17:13:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: