Fridas fantastiska liv

2015-07-15
23:49:06

Kramar och lek på dagen/vin och umgänge på kvällen -Balkongen


Ibland får jag ryck och bara fixar. Idag stod balkongen på tur när det visade sig att jag inte behövde jobba. Jag köpte med jordgubbar, glass och grädde för att fira och överraska sambo och dotter. 

Jag fick upp en av två amplar och ljuskronan i taket. Våra väggar och tak är extremt svåra att borra i. Antingen är det sten eller armeringsjärn i vägen så att man får flytta sina hål en bit eller så smular väggen sönder och tapeten är vad som håller allt ihop. 

Dotterns kiosk går också framåt. Idag är hennes bänkskivor och "vägvisare" målade. Konsolerna är (efter många svordomar och för många hål senare) uppsatta. Men så nu jobbar jag hela onsdag torsdag och fredag så nu blir det nog inte mycket gjort.. 

Däremot åker vi till Sthlm och brorsan med familj över helgen. Vilket ska bli jättekul! Jag ska överkomma min fåniga rädsla och kanske åka en tur i Sthlms skärgård om vädret tillåter. 

Längtar till helgen.. Men tills dess ska jag sälja kläder och inredning. 

Taggar: alltigenom, alltihemmet, balkong, inredning, koppar, mässing, pelargon;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: