Fridas fantastiska liv

2014-10-09
11:51:41

Det nya livet

Det rullar äntligen på och jag har börjat komma in lite i vardagen. Fem piller på morgonen och en spruta på kvällen. Sprutan är blodförtunnande för att förebygga proppar efter operationen så den slutar jag med om några dagar. 

Maten, ja det svåra är väl att lära sig laga mat. Haha! Jag kan ju bara de gamla hederliga maträtterna. Köttfärssås, korvstroganoff, lasagne, biffar osv. Sen tar det stopp. Och just nu är jag ju i den så kallade "flytande" perioden då allt helt enkelt ska var flytande och passerat. Maten blir alltså soppor. Soppor. Hmm.. Så lätt men så svårt. 

Så Fredrik, min älskade Fredrik! Lagade soppa åt mig igår. Och i morse gjorde han lite smoothie åt mig. 

Ellabella är sjuk, kräktes i natt och vi vet inte om det är maginfluensa eller att hon kräks för att hon får upp så mycket slem. Så för säkerhets skull är Fredrik hemma och vabbar. Jag är ju sjukskriven och får inte lyfta mer än 5kilo. Så nästa månad blir knaper.

Hoppas att det nya året är mitt år sen. Jobba, äta, mysa, leva. Jag trycker in ett träna där med. 

Så nu har jag snart fått i mig alla piller för dagen. Bara den stora ruggtabletten kvar. Heja heja!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: