Fridas fantastiska liv

2010-09-29
00:33:23

CHICAGO - Musikal

Chicago är en amerikansk musikal från 1975 av Fred Ebb (sångtext) och John Kander (musik). Den hade urpremiär på Broadway i regi av Bob Fosse och med Gwen Verdon, Jerry Orbach och Chita Rivera i huvudrollerna. Musikalen gick i 898 föreställningar och i ung. en månads tid hoppade Liza Minnelli in för Gwen Verdon.

Den svenska premiären (faktiskt europapremiär) stod Norrköpings stadsteater år 1976 för och idag 2010 var jag på det första genrepet inför publik på stadsteatern i Norrköping. Väldigt kul!

Cornelia, på bilden nedanför, jobbade sin första dag(kväll) som värdinna på stadsteatern och det var hon som fixade biljetter åt oss. Tack så jättemycket! Det passade mig perfekt!



Vi pratade om den ENORMA ljuskronan som hängde i salen och vi pratade om hur i helvete de kunde fått upp en 3 meter bred och 3 meter hög ljuskrona i taket- Plus att taket borde vara väldigt starkt. Vacker var den i alla fall, även om min kamera inte gjorde den rättvis.







Jag lyckades snappa åt mig EN bild un der föreställningen. Tanten brevid blev inte glad.

Föreställningen var underhållande och mycket roande med vissa minus under de soloframträdanden som ibland kändes långdragna. För övrigt en upplevelse värd varenda öre!

Kommentar:
#1: viktor.

varu också där? såg du mig eller? för jag såg verkligen inte dit. hade ju varit trevligt med en pratstund. puss

2010-09-30 @ 15:13:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: