Fridas fantastiska liv

2010-10-04
18:26:01

MINUS 30kg - Underbart!
Några har varit nyfikna på hur jag gått ner så mycket i vikt och snabbt dessutom. Jag har inte opererat mig. Jag har bantat.

Bakgrund och anledning till mitt jävlar-anamma!
I maj detta år fick jag ett samtal ifrån Stockholm där jag fick reda på att jag och min älskade mamma kommit med till uttagningen av Biggest Looser Sverige. Vi åkte upp och blev provfilmade och fotade. De älskade oss, ;) , och ville ha med oss. Tyvärr fick inte min mamma ledig från sitt jobb så vi fick tacka nej. nedslagen som jag kände mig bestämde jag mig för att söka hjälp på egen hand.




Startade på XtraVaganza:

Jag gick med under en erbjudande kampanj och började den 25:e Maj i år att dricka soppor, shakes eller måltidsersättning. (Kalla det vad ni vill.) Så från 25:e Maj till och med den 20:e September i år har jag levt på endast måltidsersättning. Jag fuskade på Ainos bröllop och åt en jordgubbe. under den tiden har jag gått ner över 30kg och känner mig otroligt frisk och fräsch nu!

Tränade och tränar än:
Ju mer jag tappade i vikt ju mer energi och motivation fick jag att röra på mig. Jag tränade en till två gånger i veckan och idag tränar jag två till fyra gånger i veckan. Jag har dessutom fått en mer aktiv vardag eftersom jag inte längre tycker det är tråkigt eller annars kallat "jobbigt" att göra saker.
En kompis Gabriel drog med mig att springa i skogen för ett tag sen. Där tvingade jag mig själv (Med hans lugna motivation) att tänja på mina gränser och har nu lärt mig att träna så att jag pushar mig själv.

Nu har Xtravaganza gått över till Itrim:
Härom dagen gick jag till gymmet för att träna och alla xtralogor var borta och ersatta med Itrims logor. Nu har de alltså bytt upp sig. Upplägget är helt annorlunda och ,vad jag förstår, är nu mer personligt. Till exempel, på Torsdag skrivs jag in på Itrim och kommer att göra en hälsoundersökning. Där jag vägs och mäts, svarar på frågor kring min hälsa och vad jag har för mål. Jag kommer efter det här att fortsätta att gå på gruppträffar och dessutom ha personliga möten där vi pratar om mina mål och framgångar/motgångar. De har också en ny syn på träning och hur man tränar. Bytet kunde inte ha kommit mer lägligt för mig! Nu får jag mer hjälp med träningen och kan fokusera på just det och inte nödvändigtsvis bara viktminskning.



Tveka inte att skriva din fråga/dina frågor!
Jag tänkte lägga upp några av dom på bloggen.
Det finns säkert fler som vill ha svar på samma fråga som du vill ställa.

Kommentarer:
#1: matildac

ska vi följa varnadras bloggar :D?

2010-10-04 @ 18:43:19
#2: Jessa

Wow! Jag beundrar verkligen hur du orkade... men motivationen va säkert på topp ju mer resultat som visades. Är du nöjd med Xtravaganza som helhet? Något du skulle rekommendera?

2010-10-04 @ 19:04:49

verkligen imponerande!! grattis till resultatet! =)

2010-10-04 @ 19:34:32
#4: matildac

ja men det blir lättare att komma ihåg om man följer känner då jag :D

2010-10-04 @ 19:44:16
#5: sandra

Vad roligt! Vad duktigt du är!! Fortsätt kämpa!

Jag har dock tvärtom.. Jag kämpar för att gå UPP i vikt... =/

2010-10-04 @ 20:20:18

hmm ? med idolbilder ?

joo klar dee kul :P



men att få en handmålad idolbild va ngt som verkligen gjorde mig riktigt glad !

2010-10-04 @ 22:17:38
#7: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-05 @ 01:26:04
#8: tessan

Åh va du är duktig frida!

Själv håller jag på med GI just nu.

hoppas att allt är bra med dig.

2010-10-05 @ 07:46:03
#9: Ulla

Grattis Frida



Du kör vår-ruset runt hela Norrköping på rekord-tid

var beredd i Maj/juni

2010-10-05 @ 22:44:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: