Fridas fantastiska liv

2010-08-19
01:44:29

Ännu en unik dag

Det var soligt ute när jag vaknade imorse. Jag gjorde mig i ordning för att gå till mitt möte på vägledningscentrum. Kvinnan jag pratade med var så himla filosofisk. Hon pratade så som Maria Möller härmar Regina Lund. Långsamt och tydligt. Och så gestikulerade hon väldigt mycket.

Vi pratade om vad jag vill göra med mig framtid och hur jag ska ta mig framåt. Jag tror hon förstod sig på mig bra. Mötet handlade inte om att hitta en studieväg utan om studier överhuvudtaget är rätt väg för mig. Hon hjälpte mig också att inse vart tyngden ligger i min vilja. Som du kanske förstår så var hela mötet bara extremt filosofiskt. Underbart!

Efter mötet köpte jag Fredriks hårspray som han inte kan leva utan. SEN!! Gick jag till skopunkten och köpte mig ett par vita sneakers och ett par stövletter. Fredrik fick ett par svarta tygskor. Inga märkvärdiga skor några av dom, men de behövdes! Okej inte stövletterna men dom fick jag på köpet. hahaha! Ta tre och få 100% rabatt på tredje paret. 
  

  

 När jag kom hem var det dags att åka till IKEA. Först plockade vi ur de två fula gröna sofforna och den gamla sängen. De åkte vi i väg till tippen med eftersom de var så himla trasiga. Inget second hand värde där inte.

Ut med gamla och in med det nya.



Nästa IKEA-besök kommer vi att köpa en till del till soffan så att den blir snäppet större. Om de fått in nya mattor så tillkommer även det. Sen återstår det bara tavlor, ramar, lampor och andra små mysiga faktorer. >För övrigt så börjar vårt dåvarande studenthem likna ett nyvuxet hem.

Nu ska jag sova. Imorgon väntar en helt ny och underbar dag med spännande små vardagliga saker som gör dagen unik!

Le i morgon.

Frida Linder


Kommentarer:
#1: pernilla

SÅ himla superfint!Jag älskar dom där borden,jättefina Kram

2010-08-19 @ 17:29:39
#2: MARIA

oooh vad fint ni fått det :D tror det kommer bli skitsnyggt när vi får in tavlor och sånt. litar på eran inredningsstil. :D

2010-08-20 @ 21:03:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: